Stem ons de gemeenteraad in!

Esther Kaper 3
Portret Esther Kaper - lijsttrekker ChristenUnie Wijdemeren 2017-2018
Door Esther Kaper op 4 maart 2022 om 12:11

Stem ons de gemeenteraad in!

“Wat wonen jullie mooi”, krijg ik vaak te horen van vrienden die onze dorpen bezoeken. Dat klopt. In een natuurrijke omgeving, centraal gelegen in het land, met genoeg speelruimte voor kinderen, eigen dorpsscholen, actieve kerken en verenigingen, de huisarts om de hoek, woonvoorzieningen voor ouderen, diverse winkels en goede horeca op loop- en fietsafstand.

We voelen ons thuis in Wijdemeren. Families zoals de mijne die hier al generaties lang leven. En nieuwe inwoners, die ervoor kiezen in onze dorpen te komen wonen.

Wijdemeren is mij lief. Met volle overtuiging heb ik mij verkiesbaar gesteld als lijsttrekker van de ChristenUnie. In ons verkiezingsprogramma delen wij onze ideeën met u. Wij hebben deze zo concreet mogelijk verwoord, voor jong en oud. Ik hoop dat we, opnieuw of voor het eerst, uw vertrouwen krijgen. Waarom?

Ik wil me samen met onze fractie en vrijwilligers, vanuit christelijk-sociale waarden, inzetten voor onze gemeente. We willen als nieuwe partij, met een frisse blik, meedenken over vraagstukken:

• Hoe voorkomen we dat we stukje bij beetje onze natuur inleveren, maar zorgen we er toch voor dat jonge mensen een huis kunnen vinden?
  • Hoe zorgen we ervoor dat iedereen deel is van onze gemeenschap, ook dorpsgenoten die het niet zo breed hebben?
  • Hoe zorgen we voor een veilige omgeving waarin onze kinderen zorgeloos opgroeien?

We hebben het goed in Wijdemeren. De meeste inwoners hebben een baan, zijn ondernemer of genieten van een welverdiend pensioen. Jonge gezinnen zitten in het spitsuur van hun leven. Studenten en gepensioneerden wisselen (vrijwilligers)werk af met sociale contacten. We genieten van familie en vrienden, een vaartochtje op de plassen, een bezoekje aan de speeltuin, wandeling in het bos, toneelvoorstelling, sporten of een hapje eten in een restaurant.

Wat zich achter sommige voordeuren in onze dorpen afspeelt, is niet altijd zichtbaar. Eenzaamheid, schulden, relatieproblemen of zorgen over opvoeding van kinderen. Tijdens de coronapandemie zijn meer mensen onder druk komen te staan. Ook in Wijdemeren voelen mensen zich soms aan de zijlijn staan en dat kan anders.

De ChristenUnie wil dat de gemeente náást inwoners gaat staan:

• Door naar inwoners te luisteren en hen op tijd bij plannen te betrekken.
  • Door mensen bij te staan in het vinden van de juiste hulpverlening.
  • Door te bouwen aan contact gebaseerd op vertrouwen, zowel tussen gemeente en inwoners als tussen politieke partijen en het gemeentebestuur.
  • Door integer en transparant bestuur.
  • Door inwoners, verenigingen, vrijwilligers en ondernemers te steunen waar dat kan.

De ChristenUnie wil aan de slag in de gemeenteraad. Om ervoor te zorgen dat we tegen elkaar en anderen kunnen blijven zeggen: “Ik voel me hier thuis.”

Maakt u het mogelijk? Stem ChristenUnie op 16 maart!

Hartelijke groet,

Lijsttrekker ChristenUnie