Bouwen vanuit blijvende betrokkenheid

jachthavenswoensdag 06 juni 2018 14:48

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018 kreeg de ChristenUnie Wijdemeren 438 stemmen. Onvoldoende voor een zetel, maar een duidelijk signaal dat onze partij steun krijgt van onze inwoners. De teleurstelling die we bij de andere partijen bemerkte, heeft ons gesteund en extra aangemoedigd om ook na de verkiezingen politiek betrokken te blijven.

De ChristenUnie Wijdemeren kan haar stem niet in de raad laten horen, maar blijft de politieke ontwikkelingen volgen. Ook willen we als partij actief en zichtbaar blijven, met het oog op het welzijn van onze inwoners en de toekomst van onze gemeente. We zijn bereikbaar voor onze kiezers en willen een constructieve bijdrage leveren aan maatschappelijke en politieke ontwikkelingen in Wijdemeren.

Wijdemeren gaat een interessante periode tegemoet: de voortgang van de fusieplannen van de Provincie, de nieuwe Omgevingswet, de uitvoering van het Gebiedsakkoord Oostelijke Vechtplassen, de bouw van nieuwe Integrale Kindcentra en woningbouwprojecten. Ook zal de energietransitie aandacht vragen, nu het huidige kabinet daar stevig op inzet, iets waar we als ChristenUnie blij mee zijn.

Hoe blijft de ChristenUnie Wijdemeren betrokken bij alle ontwikkelingen?

1. Visie delen
De thema’s die tijdens de verkiezingscampagne aan bod kwamen, krijgen blijvend onze aandacht. De toekomstige fusie, duurzaamheid, aandacht voor ouderen, (jonge) gezinnen en nieuwkomers. We zullen regelmatig onze visie delen en reageren op wat het college en de gemeenteraad doen of nalaten.

2. Samenwerken
Als ChristenUnie staan we open voor samenwerking, zowel met andere politieke partijen als maatschappelijke organisaties in Wijdemeren. De eerste contacten zijn al gelegd. Denk bijvoorbeeld aan het organiseren van thema-avonden of het ondersteunen van nieuwe maatschappelijke initiatieven en projecten. Iedereen mag bij ons aankloppen en binnen onze mogelijkheden denken en werken we mee.

3. Relatie met achterban versterken
De komende jaren willen we bouwen aan onze partij in Wijdemeren. We zullen actief contact zoeken met onze achterban en hopen dat zij ons weten te vinden met hun vragen en suggesties. We willen weten welke thema’s onze kiezers bezighouden, waarover zij zich zorgen maken en waar ze dankbaar voor zijn.

Het versterken van deze relatie krijgt prioriteit, met name vanwege de toekomstige fusie met Hilversum en de plannen voor één grote gemeente Gooi- en Vecht. De ChristenUnie-fracties zullen tegen die tijd ook ‘fuseren’ en Wijdemeren moet goed vertegenwoordigd blijven.

Tot slot
Door onze visie te blijven delen, samen te werken met andere politieke partijen en maatschappelijke organisaties én het bouwen aan de relatie met onze achterban wil de ChristenUnie Wijdemeren van blijvende betekenis zijn voor de gemeente en haar inwoners. Bouwt u mee?

Namens de ChristenUnie Wijdemeren,

Input en reacties: esther.kaper@wijdemeren.christenunie.nl

Postadres:
ChristenUnie Wijdemeren
Elbert Mooijlaan 60
1241 BE Kortenhoef

Foto bij artikel: Wijdemeren van Boven

Reacties op 'Bouwen vanuit blijvende betrokkenheid'