Esther Kaper beoogd lijsttrekker ChristenUnie Wijdemeren

Esther Kaper - fotograaf Anouk Strijbos - lageresolutie.jpgdinsdag 14 september 2021 12:00

Esther Kaper is door het afdelingsbestuur van de ChristenUnie voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 16 maart 2022. Kaper (38) woont in Kortenhoef, is zelfstandig ondernemer en duo-commissielid van de ChristenUnie Noord-Holland.

Heleen den Otter, voorzitter afdelingsbestuur: “Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 deed de ChristenUnie voor het eerst mee in Wijdemeren. Met Esther Kaper kiezen wij opnieuw voor een betrokken en bevlogen lijsttrekker. Haar enthousiasme en lef om de ChristenUnie vier jaar geleden op de kaart te zetten, hebben ervoor gezorgd dat nu meer mensen betrokken zijn geraakt. Ondertussen heeft ze ervaring opgedaan als duo-commissielid in de Provinciale Staten.”

Kaper is ervan overtuigd dat de ChristenUnie een frisse wind kan laten waaien door de Wijdemeerse gemeenteraad. “Wij zijn als nieuwe partij hier dubbel gemotiveerd om een verschil te maken voor inwoners van Wijdemeren. Daarnaast ervaar ik een toenemend enthousiasme in de dorpen voor onze christelijk sociale idealen. Samen met ons team en enthousiaste vrijwilligers gaan we voor die eerste zetel!”

Kaper is getrouwd en heeft twee zonen. Ze is geboren en getogen in Kortenhoef. Haar overgrootvader, Jacob Luijer, had een kruidenierszaak aan de Kortenhoefsedijk.

De leden van de lokale afdeling stemmen op een later moment over de voordracht, als de kandidatenlijst definitief wordt vastgesteld.

Fotograaf: www.anoukstrijbos.nl
Locatie: Het Capitool, Landgoed Schaep en Burgh, 's-Graveland