Reactie ChristenUnie op onderzoek Nera-gebouw

Nerawoensdag 29 maart 2023 09:49

Het onderzoek naar de mogelijkheid om het Nera-gebouw in Nederhorst den Berg als opvanglocatie voor asielzoekers beschikbaar te stellen, roept veel vragen en zorgen op bij onze inwoners. De ChristenUnie-fractie begrijpt dat. Ook wij hebben veel vragen over het proces, de geschiktheid van de locatie en de haalbaarheid van de uitvoering.

Omzien naar vluchtelingen ligt na aan het hart van de christelijke politiek. We hebben de principiële overtuiging dat we een veilige plek moeten bieden aan slachtoffers van rampen, oorlog, vervolging en onderdrukking.

De ChristenUnie gaat ervan uit dat het gemeentebestuur uw en onze vragen zal beantwoorden. We betreuren het daarom ook dat de geplande inwonersavonden omwille van de veiligheid niet door konden gaan.

We hopen dat we binnenkort op een redelijke manier met het gemeentebestuur, het COA, inwoners, raadsleden en andere betrokkenen het gesprek kunnen voeren. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken zal de ChristenUnie een standpunt innemen.

Vriendelijke groet,

Fractievoorzitter ChristenUnie