Esther Kaper kandidaat ChristenUnie Tweede Kamerverkiezingen 2021

EstherKaper - rechtenvrij.jpg.jpgvrijdag 23 oktober 2020 11:41

Esther Kaper-Hartenberg (37) uit Kortenhoef staat op de kandidatenlijst van de ChristenUnie voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2021. Kaper is zelfstandig ondernemer en actief als duo-commissielid voor de ChristenUnie Noord-Holland. Op de voorlopige kandidatenlijst, die wordt aangevoerd door lijsttrekker Gert-Jan Segers, staat Kaper op plek 39.

Esther Kaper: “De ChristenUnie gaat de verkiezingen in met de boodschap ‘aandacht voor wat echt telt’. Ik vraag aandacht voor de gevolgen van politiek beleid op het dagelijkse leven van mensen. Aan de voorkant wil ik onze inwoners serieus nemen, door naar hen te luisteren en hun visie mee te nemen in de besluitvorming. In Noord-Holland gaat het bijvoorbeeld over plekken waar woningbouw gerealiseerd kan worden én waar we dat niet moeten doen, om onze prachtige natuur te behouden. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken, maar er wordt vaak niet eens naar mensen geluisterd. Dat veroorzaakt onvrede en wantrouwen.”

Kaper wil in de Gooi- en Vechtstreek actief campagne gaan voeren voor de ChristenUnie. “Op plek 39 is het mijn doel zoveel mogelijk stemmen binnen te halen. Gert-Jan Segers schrijft in zijn manifest dat de coronacrisis ons scherper laat zien wat echt belangrijk is. We zijn als mensen op elkaar aangewezen. Ik herken me in de basishouding van onze partij: ik wil verantwoordelijkheid nemen voor een samenleving waarin we voor elkaar zorgen. Niet alleen binnen onze landsgrenzen, maar ook daarbuiten. Daarom heb ik me de afgelopen tijd, zowel binnen als buiten onze partij, ingezet om aandacht te vragen voor de mannen, vrouwen en kinderen die in erbarmelijke omstandigheden op Lesbos verblijven. Ik kan en wil niet accepteren dat wij in Europa zo met mensen omgaan.”

De volledige conceptkandidatenlijst is op vrijdag 9 oktober bekend gemaakt en wordt vastgesteld door de leden op het digitale partijcongres van de ChristenUnie. Dit congres vindt plaats op zaterdag 21 november 2020.

Reacties op 'Esther Kaper kandidaat ChristenUnie Tweede Kamerverkiezingen 2021'